Parkour Vezbe & Treninzi

Parkour Vezbe:

 1. Ravnoteza 

Master disciplina

Balans je mozda najvise temeljan aspekt u praksi parkura I predstavlja samu mogucnost odrzavanja ravnoteze u svako doba.

Dobra ravnoteza nosi vise u svakom aspektu parkoura. Bitno je za stabilan i precizan landing, vazan za kretanje brzo na uske povrsine…

Ukoliko imas dobar balans I rafiniran osecaj za polozaj tela, to je od velike koristi u parkouru I neophodan je za sprecavanja pada.

Dobra ravnoteza zavisi od mnogih faktora, od kojih su neki I bioloski ali se svaki od njih moze poboljsati.U parkouru svi upotrebljavamo balans ali on jednostavno nikada ne moze biti u potpunosti uvezban. Uz dobar balans svaki drugi pokret postaje laksi I zbog toga se balans naziva master disciplinom.

Sta je to balans?

Nasa sposobnost ravnoteze I stajanja uspravno u bilo kojom slucaju, oslanja se na zamisljen splet koji ukljucije vizualni u kostano misicni sastav. Unutrasnji osecaj ravnoteze radi sa ocima, misicima I zglobovima za odrzavanje ravnoteze.

Na primer, vizualni signali o polozaju tela na osnovu okoline su poslati do mozga gde se “obradjuju” i tako “ obradjeni” slaju se do kostano-misicnih sastava koji na osnovu tih podataka drze nase telo uspravno i odrzavaju ravnotezu.

Gledano, te stalno proticuce informacije pomazu nam da odrzimo I vrlo precizno regulisemo ravnotezu, cak i tokom kretanja.

Poboljsanje balansa

Ravnoteza zavisi od fizickog stanja tela koje se, svakako, moze unapredisi u usavrsiti. Od sposobnosti tela da odrzi ravnotezu i da se orijentise, zavisi i nase kretanje.

Fudbal, voznja bicikla pa cak i kuglanje moze poboljsavati balans jacanjem misica i zglobova.

Aerobik, sportove na vodi ili neke druge tehnike kao sto su yoga, tai chu, iskoristite da uskladite tehnike disanja tela i pokreta posto ovo ima jedan veliki pozitivan ucinak na ravnotezu.

Od svih tih vezbi za poboljsanje ravnoteze, parkour se, po sadrzaju, izdvaja kao najraznovrsniji i daje potpun pristup vezbama balansa.

Traceur mora “nauciti “ balans i primeniti ga na raznim povrsinama, pod razlicitim uglovima. Takodje mora da ima sposobnost da kontrolise svoju ravnotezu dok je u “ letu “ kako bi omogucio siguran landing.

Balans vezbe

  • · Cat-Balance ova aktivnost zahteva konstantnu upotrebu stabilizacionog misica duz celog tela kako bi odrzali ravnotezu i stabilnost. Dovoljno je pronaci solidnu ogradu ili tanki zid a vezbanje cat-balance radidi dok vam ova aktivnost je postane “ poznata “. Uzimajte redovne pauze za istezanje i odmaranje nogu posto ova vezba pruza visok pritisak na ispruzni misic potkolenice i uopste misica nogu.
  • · Slow Crouches ne tako teska ali veoma korisna vezba za staticku ravnotezu koja moze biti izvedena bilo gde.rasirite noge u pravcu ramena, stanete na prstima i polako se savijate sve dok ne osetite da ste svojim trupom dotaknuli svoju petu. Zadrzite ovaj polozaj 5 sekundi i nakon toga polako ustanite jos stojeci na prstima. Ova vezba ce vam pomoci oko razvijanja misica nogu i stabilizacionog misica podkolenice za odrzavanje ravnoteze.
  • · Rail Crouches je skoro isti kao i slow crouches samo sto je za ovo vezbu potrebno imati tanku horizontalnu sipku da bi cucnuli na nju. Stojem na ovakvoj sipci, da bi odrzali ravnotezu aktivirate razne spletove noznih misica i samim tim ih i jacate.Vreme koje zadrzavate vase telo u poziciji cucnja je 10 sekunde.
  • · Rail Walking vezba hoda po sipci razlititih sirina, oblika, materijala… Prilikom svakog pokreta morate uskladiti ranotezu vaseg tela… U pocetku cete imati poteskoca ali kasnije vezbom cete ravnotezu dovesti u red. Usput ove vezbe mozete ubaciti i po neki cucanj u trajanju od 10 sekundi
  • · Post Hops stoj na jednoj nozi na sipci uz malo savijanje noge u kolenu. Tezina vaseg tela ce vise opteretiti misice noge na koju trenutno stojite.Pozeljno e menjati noge radi ojacavanja i misica druge noge.

Divna stvar kod ravnoteze je to sto je tehnika koju mozete razvijati i uvezbavati ma gde da se nalazili i ma sta radili.

2.

Podeli li smo te vezbe u tri celine:
1.Stretching i Fleksibilnost
2.Trening snage
3.Kardio trening

1.Stretching i Fleksibilnost
Resili smo da vam ovaj prvi deo ponudimo jedan clanak(na engleskom jeziku) u kome ima sve o Streching-u (slike sa vezbama, kako da se izvode, koje vrste straching-a postoje…)

2.Trening snage
Ovde cemo opisati samo bodywight vežbe (normal_Gr_ScissorKickVault.jpgtj. kako se kod nas zovu “prirodne” vezbe) jer nisu opasne a isto tako nista i ne kostaju. Bodywight su vezbe u kojima koristite sopstvenu tezinu da bi ste “dobili” snagu. Ovaj nacin treniranje je dobar(primenjuju ga gimnasticari i oni koji treniraju neku od borilackih vestina) jer necete gubiti na brzini(a vazno je kako se brzo krecete za Parkour).

- Vezbe za ruke
Postoje dosta vezbi za ruke. Tu su recimo:
-Sklekovi(na dve ruke, na jednoj ruci, na tri prsta, u stoju, na jednoj ruci I nozi…)
-Zgibovi(normalni, ”vojnicki”(kada stavljate glavu ispred sipke, na jednoj ruci, kada se dignete skoz na sipku…)
-Stoj(u za zid, na dve ruke, na jednoj ruci…)

- Vezbe za trbusne misice i ledjne misice
-Trbusnjaci(normalni, noge u visu, rasirene noge u visu, trbusnjaci na stranu, ledjni misici…)
-Uhvatite se za sipku i probajte da dizete noge u vis. Probajte malo da eksperimentisite i videcete da postoje mnogo vezbi za trbusne misice koje mozete uraditi na sipci…

- Vezbe za noge
-Cucnjevi(sa dve noge, sa jednom nogom, zamrznut cucanj, stav iz wushu-a, uza zid…)

3. Kardio trening
Kardio trening obuhvata vezbe tipa:
trcanje, plivanje, voznja bicikle…Posto vecina nas moze da priusti trcanje,mi cemo se koncentrisati bas na to. Treba polako poceti sa trcanjem.Dovoljno je na pocetku da se trci tri puta nedeljno po 10-20 min. Kasnije tokom intezivnog treniranja, to cete naravno povecavati(s obzirom kako budete napredovali). Probajte recimo da regulisete i tempo (recimo malo ubrzate pa onda usporite…). Najbolje vreme za trcanje je onda kada vi imate vremena.

Ukoliko imate neki drugi nacin treniranja kardio trening-a
slobodno ga primenite.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: