Vodic za Pocetnike

Evo kako bi bilo najbolje poceti vežbanje parkoura:

Najpre se treba informisati šta je to parkour i razmisliti šta bi to vama mogao biti parkour, kako bi to parkour mogao vaš život uciniti lepšim i boljim. Informacija o parkouru ima mnogo na internetu i mi bi smo preporucili (pored naravno ovog sajta) i http://www.parkour.net (zatvoren do daljnjeg, pokusajte http://www.parkourgenerations.com/) gde možete naci dosta kvalitetnog materijala na više jezika (eng, ita, ger, spa…). Bilo bi dobro i da svratite u deo našeg sajta gde su tekstovi.

Nakon što ste stekli neku opštu sliku šta bi to parkour mogao da bude i šta ne bi mogao da bude potrebno je da se informišete kako da pocnete da vežbate. Parkour trening treba da ojaca vaše telo i vaš um. Kako bi izbegli moguce povrede i neželjene efekte morate se informisati o fizickoj kulturi. Kljucno pitanje prilikom vežbanja jeste šta želite i kako to da postignete. Ukoliko želite da ojacate celo svoje telo i dobijete novi, vrlo širok izbor mogucnosti i ukoliko želite da se krecete efikasno, dobijete novi pogled na svoju sredinu i ukoliko želite da steknete (još) jedan novi metod življenja i unapredenja života i pogleda na svet koji podrazumeva konstantno usavršavanje na velikom broju polja i koji predlaže pridržavanje odredenih moralnih normi (tj. da vežbate parkour) onda vaše telo kao celina mora biti jako. Ljudima koji se pre parkoura nisu bavili nekom fizickom aktivnošcu predlažemo da se informišu o vrstama istezanja (najpre dinamicno i staticko), da vežbanje pocnu laganim trcanjem, dinamicnim istezanjem i zagrevanjem mišica i zglobova. U pocetku bi bilo jako dobro da veliki deo treninga bude posvecen standardnim vežbama snage sa sopstvenom težinom kao što su sklekovi, zgibovi, cucnjevi, trbušnjaci…Ljudi koji su se vec bavili nekim sportom obicno udu u parkour misleci da su spremni ali vecina sportova akcentuje jedan deo tela a parkour zahteva celo telo. Cak iako imate mišicnu masu treba imati u vidu da je parkour vrlo zahtevan za telo pa samim tim i za tetive i zglobove koji se razvijaju i jacaju mnogo sporije od mišica. Tetive u ljudskom telu se ne regenerišu tokom vremena tako da vas povreda tetiva u mladosti može usporiti u starosti i može vas kociti citav život. Zato savetujemo pocetnicima da posvete dosta vremena radeci osnove a to sigurno ne podrazumeva skokove sa velikih visina, trening na visini ili bilo šta što je van granica mogucnosti.

Tokom tog istraživanja i prvih koraka u parkouru bilo bi dobro da potražite nekoga ko vec vežba u vašem gradu/mestu. Na našem forumu i sajtu postoji “Parkour mapa Srbije” i deo gde se dogovaraju treninzi na lokalnom nivou i tu cete sigurno naci društvo. Treniranje sa nekim iskusnijim ima mnogo prednosti ali ne sme iskljuciti licno istraživanje i usavršavanje.

Ovo bi bila neka osnova kako bi valjalo uci u parkour. Imajte u vidu da parkour treba da vas ojaca i ucini vaš život lepšim a ne da vam stvori povrede i sekiracije. Za sve dodatne informacije i pitanja slobodno koristite forum ovog sajta. Dobrodošli u parkour!

Copyright by parkoursrb.wordpress.com

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: